onsdag 19. mai 2010

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive i nattboken min

Jeg sov, som vanlig. Lot meg selv forsvinne til den andre siden, til lukkede øyners fantasi, til denne verden der alt kan skje, og hvordan kan du vite at du drømmer egentlig, hva om det er dette som er drømmen? Jeg våkna til følelsen av at noe hadde hendt, men kunne ikke helt vite hva. Bare denne følelsen av å ha opplevd noe. Jeg husker bare en ting:

Jeg sto på toppen av en høy, svakt skrånende trapp, og det var mange mennesker der. Jeg ville ned trappen, men hadde ikke lyst å knø meg mellom alle folka. Så derfor lente jeg meg framover, og brukte armene som vinger. Og nå kom jeg på at vi var på en flyplass! Og så flaksa jeg meg ned trappa, som en helt dagligdags hendelse. Jeg var litt bekymret for at jeg ikke skulle klare det, fordi jeg visste at alle så på, og man flyr best alene. Men det gikk fint, og jeg landa mellom de andre, nederst, forbi trappa. De så nok litt på meg, men jeg festa blikket et sted mellom dem, framme, og gikk bortover som om ingenting hadde skjedd. 

2 kommentarer: