onsdag 24. februar 2010

day 8, In a house


day 8, In a house, originally uploaded by Sofie Berntsen.

Det har vært en lang dag. Jeg har tatt tre fly, og er enda ikke fremme, der jeg trodde jeg skulle være. Fra å føle meg som på en ørn, har jeg også fått føle hvordan et fly virkelig kan kjennes lite og skrøpelig, og plutselig var jeg ikke trygg i det hele tatt. Jeg har faktisk opplevd min livs verste flytur. Hvis du har vært på flyplassen i Bodø, og synes den er liten, så har du aldri vært på flyplassen i Leknes eller Svolvær. Vi måtte lande i sistnevnte på grunn av snøstorm. Etter å ha kretset rundt i et humpende lite fly med dunking fra snøballer i propellene, i tillegg til alt bråket det faktisk lagde fra før, måtte vi snu. Derfra ble det buss. Jeg trodde først bagasjen min var blitt borte, men den var bare gjemt bak en dame. Vi busset oss bortover en vei, i snøstorm og null sikt, og jeg tenkte at ingenting overrasker meg nå. Hadde vi sklidd av veien hadde jeg antakelig bare rista på hodet.

Så ankommer vi endelig Leknes. Jeg skal ta en buss videre, men veien er stengt på grunn av ras, og fare for flere. Noen telefoner senere strever jeg meg oppover i snø til knærne, og blir møtt av en koselig dame. Her skal jeg få bo. Jeg får middag og te og soverom, jeg får bad og kan dusje, jeg har internett, og det er en liten valp her, og datteren Ida har hest akkurat som meg, og vi er attpåtil like gamle. Folk er nordnorske og herlige, og jeg må bare si ifra sier de, og jeg tror dem. Jeg blir tatt godt vare på. I morgen skal jeg og Ida på kafé, jeg spurte om det var noen koselige kafeer her, og ja, det er en! Den skal hun vise meg, og vi skal drikke kaffe og kakao. Og så, kommer jeg meg kanskje på bussen min videre mot Reine, og farmor. Fred ut.

1 kommentar: