onsdag 29. juli 2009

Var på biblioteket og snoket, da jeg leste et sitat fra en bok i en bok.. hehe..
Og det var dette:


- Farvel - sa han...

- Farvel, sa reven. - Nå skal du få høre min hemmelighet. Den er ganske enkel: En kan bare se riktig med hjertet. Det vesentlige er usynlig for øyet.

- Det vesentlige er usynlig for øyet, gjentok den lille prinsen for at han skulle huske det bedre.

Saint-Exupéry: Den lille prinsen.


Så spurte jeg han mannen som jobba der om de hadde den boka. Og det hadde de. Det viste seg å være en fransk barnebok, passe lang til barnebok å være. Leste den, og ble imponert, utrolig bok faktisk. Skrev ned enda en bit fra den..


- Goddag, sa prinsen.

- Goddag, sa blomsten.

- Hvor er menneskene henne? spurte den lille prinsen høflig.

Blomstene hadde sett en karavane dra forbi en dag:

- Menneskene? Det finnes bare en seks sju stykker av dem, tror jeg. Jeg så dem engang for flere år siden. Men en vet aldri hvor de er. Vinden fører dem meg seg. De har ikke røtter, det er svært ubehagelig for dem.

- Farvel, sa den lille prinsen.

-Farvel, sa blomsten.


Les den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar