tirsdag 1. desember 2009

Skrive noe. Yrja vil jeg skal skrive noe! Wow. Ingen har sagt de vil jeg skal skrive noe siden jeg gikk på skolen. Det må da vel være starten på noe? Men hva, vet jeg ikke. Det kan vel være hva som helst. Det er typisk at jeg ikke vet hva jeg skal skrive når jeg først setter meg ned og skriver. Gjennom hele dagen finner jeg ord og setninger, som jeg ikke noterer, for jeg "kan jo bare ikke glemme dette".

Folken idag, skulle ønske jeg og kunne klart å se så naturlig og pen ut som du gjorde framfor kamera! Det skal du vite, missunner deg der! Jeg tok nesten ingen bilder, føler liksom jeg må "finne mine egne". Men jeg gleder meg til nettopp det!

Ble kjedelig dette her.. Jeg vil skrive det jeg tenker, men det jeg tenker klarer jeg ikke å skrive. Derfor skal jeg heller fortelle historien om en and. I mitt liv har jeg kjent en and, og hun (?) het Anka. Vi fant henne på en strand, innsmurt i olje, tristeste and jeg noensinne har sett, og hun ble med oss hjem. Anka var en sort and med litt hvitt på seg, og fikk bo i vaskekjelleren med en bolle som sjø. En bolle er naturlig nok ikke en god nok sjø for en villand, så etter noen dager, der vi trodde vi hadde renset fjærene hennes for olje, slapp vi henne fri. I et tjern like ved, så hun kunne være vår and der. Men anka døde, vi fant henne noen dager etter. Gikk ut ifra at hun frøs ihjel, at fjærene hennes ikke var vanntette lengre. Men nå kom jeg til å lure på, døde hun fordi vi ga henne et tjern, og ikke en sjø? Drepte vi Anka, idet vi trodde vi reddet henne? Gud bedre, vi ga henne et tjern, det er klart det var en sjø hun trengte. Men nå er hun helt død, og jeg håper ikke det er min skyld. Hun hadde mye olje på seg.

I hele dag har tanker surret rundt i hodet mitt. Fått meg til å stresse, til å ville skrive, til å tenke. Men alt jeg klarer å komme med nå er historien om en and?! Jeg håper på å komme sterkere tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar